فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی سی سی کا پلاس در شیراز-تصفیه آب شیراز

دستگاه های تصفیه آب خانگی و صنعتی و فیلتر تصفیه آب در شیراز water refinery in shiraz, Household water treatment in shiraz , -تصفیه آب شیراز

فروش دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی سی سی کا پلاس در شیراز-تصفیه آب شیراز

دستگاه های تصفیه آب خانگی و صنعتی و فیلتر تصفیه آب در شیراز water refinery in shiraz, Household water treatment in shiraz , -تصفیه آب شیراز

دستگاه های تصفیه آب خانگی و صنعتی و فیلتر تصفیه آب در شیراز که به صورت عمده و خرده توزیع میگردد.
water refinery in shiraz
Household water treatment in shiraz
عمده فروشی تصفیه آب خانگی
و فروش آنلاین تصفیه آّ در شیراز و جنوب کشور
-تصفیه آب شیراز

تصفیه آب بخریم یا خیر؟

چهارشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۸، ۰۸:۰۵ ب.ظ

دستگاه های تصفیه آب خانگی؛ مُد یا در جستجوی سلامت بیشتر؟

بسیاری برای انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی با هدف نوشیدن آبی گوارا و سالم راهی بازار می شوند و با توجه به گزینه های بسیاری که پیش رو دارند بر سر دوراهی انتخاب مانده اند.

   

    بخریم یا نخریم؟

    شاید با خودتان فکر کرده باشید آب داخل لوله تصفیه شده است، بنابراین به استفاده از این دستگاه نیاز نیست. تازه در نهایت هم می توانیم با خرید آب معدنی نیازمان به آب آشامیدنی سالم تر را برطرف کنیم، اما این واقعیت را در نظر داشته باشید که خرید دستگاه تصفیه آب با توجه به کیفیت آب داخل لوله ها و فرسودگی لوله های انتقال که باعث بالارفتن سختی آب می شوند، یک نیاز است که تضمینی بیشتر برای سلامت است.

    این در حالی است که خرید مداوم بطری های آب معدنی هم مقرون به صرفه نیست. بنابراین خرید این دستگاه ها گزینه ای است که کم کم از سوی برخی خانواده ها روی میز قرار می گیرد.

   

    چگونه انتخاب کنیم؟

    این سوال همواره ذهن خریداران دستگاه های تصفیه آب را به خود مشغول کرده است که چه معیارهایی برای انتخاب بهینه نیاز داریم. پاسخ در رعایت چهار نکته ساده نهفته است.

    اول از کیفیت آب مورد نظرتان که قصد تصفیه آن را دارید مطلع شوید، چون متناسب با املاح و درصد ناخالصی های آب، ورودی دستگاه با توانایی مناسب تنظیم می شود.

   

    دوم مراحلی که برای تصفیه اولیه آب مصرفی شما انجام شده است ، بررسی کنید، چون اگر به آب ورودی به دستگاه کلر زده شده باشد، نیاز متفاوتی برای انتخاب دارید و اگر هم قصد دارید از چاه ملک شخصی خودتان (مانند استان های شمالی کشور) استفاده کنید و تصفیه اولیه ای روی آن انجام نشده، باید دستگاه دیگری انتخاب کنید.

    سوم کمی در دنیای مجازی جستجو کنید و نسبت به آلاینده های موجود در آب مورد نظرتان اطلاع به دست آورید. برای این کار می توانید روی اطلاعات شرکت آب و فاضلاب حساب باز کنید.

    چهارم با توجه به میزان آب مورد نیازتان برای تصفیه، خرید کنید چون توان تصفیه آب توسط دستگاه ها متفاوت است، به عنوان مثال اگر متوسط نیاز مصرف شما 20 لیتر در روز است هرگز نمی توانید به سراغ دستگاهی با توان 12 لیتر بروید.

   

    4 پله تا خرید دستگاه

    با توجه به نکات ارائه شده حالابه مرحله انتخاب دستگاه مناسب می رسیم. در این بخش نیز می توان با رعایت چند نکته ساده، بهترین برند را از میان ده ها برند موجود بازار انتخاب کنیم. این مرحله با درنظر گرفتن آرم گواهینامه NFS یا بنیاد ملی بهداشت آغاز می شود. پس قبل از هر انتخابی ابتدا به نشان این آرم روی جعبه یا خود دستگاه توجه کنید.

    دومین مرحله، در نظر گرفتن شرایط گارانتی و پوشش خدمات پس از فروش این دستگاه هاست، چون این دستگاه با توجه به وظیفه ای که به عهده دارد بدون تردید نیازمند خدمات پس از فروش مناسب است.

    پله سوم مربوط به تامین قطعات یدکی دستگاه است. یکی از قطعاتی که همواره برای استفاده از دستگاه نیاز دارید، فیلترهاست. پس باید دستگاهی را بخرید که فیلتر آن همواره به قیمت مناسب در دسترس باشد. چون فیلترهای دستگاه به تناسب مصرف باید به طور مداوم عوض شود.

    به پله چهارم رسیدیم که باید بخوبی از آن اطلاع داشته باشید. همان طور که می دانید پمپ داخل دستگاه تصفیه آب جزو قطعاتی با فرسایش بالاست که باید از آن محافظت شود تا بازده و کیفیت آب تصفیه شده در بهترین شرایط ممکن باشد. پس اگر این قطعه دارای محافظ های مناسب و کلیدهای کنترل اضافه روی دستگاه مرکزی باشد می تواند عمر مفید و البته کیفیت کار آن را تضمین کند.

   

    انواع فیلتر به کار رفته در دستگاه های تصفیه آب خانگی معمول بازار

    1 الیافی 5 میکرون: حذف خزه، جلبک، ذرات معلق، ماسه، گل و لای

    2 فیلتر AC: حذف کلر، بو و طعم نامطبوع

    3 فیلتر کربن: یون های فلزات

    4 فیلتر کربن نهایی: حذف بو و طعم نامطلوب

    5 RO اسمز معکوس: حذف املاح موجود در آب (باکتری ها، شوری آب، سرب، مس، جیوه، سدیم و املاح مضر)

    6 فیلتر طعم دهنده: افزودن منیزیم و کلسیم

    این در حالی است که بتازگی بسیاری از دستگاه ها دارای فیلتر یو وی نیز هستند که به عنوان برترین فیلتر ضدعفونی کننده از آن استفاده می شود. نکته ضروری درباره فیلترهای کربنی این است که باید این کربن ها دارای منشا گیاهی باشند تا سلامت شما به خطر نیفتد.

   انواع فیلتر از نظر تصفیه را در این مطلب نیز میتوانید مشاهده بفرمایید:

لینک

  

  مراحل تصفیه بیشتر، نشانه کیفیت بالاتر است؟؟؟؟؟

    یک ذهنیت اشتباه درباره انتخاب برند مناسب دستگاه تصفیه آب این است که هرچه مراحل تصفیه آب دستگاه بیشتر باشد نشانه مرغوبیت دستگاه است، اما سوال اصلی این است که آیا واقعا تعدد فیلترها نشانه کیفیت برتر دستگاه است؟

    بد نیست بدانید از سوی سازمان ملی بهداشت NFS، تعداد مرحله استاندارد برای دستگاه تصفیه آب خانگی با فناوری اسمز معکوس، 5 مرحله در نظر گرفته شده است که این مراحل عبارتند از:

    دو مرحله فیلتر الیافی برای حذف مواد معلق نظیر گل و لای، شن و ماسه و زنگ لوله ها

    یک مرحله فیلتر کربن برای حذف کلر، گازهای شیمیایی و بوی نامطبوع آب

    یک مرحله اسمز معکوس (RO) برای حذف ناخالصی ها و سموم محلول در آب

    یک مرحله فیلتر کربن نهایی برای حذف بوی احتمالی ناشی از ماندگی آب در منبع دستگاه

    بنابراین تعداد مراحل تصفیه بیشتر، نه تنها غیرضروری است بلکه ممکن است سلامت شما را تهدید کند. به عنوان مثال برخی دستگاه های تصفیه آب غیراستاندارد، با اضافه کردن یک فیلتر کذایی به عنوان مرحله ششم، ادعا می کنند املاح معدنی مفید به آب اضافه می کنند. متاسفانه در ساختار این فیلترها، از سنگ های غیربهداشتی استفاده می شود که نه تنها هیچ گونه هویت علمی و بهداشتی ندارند، بلکه محل مناسبی برای رشد میکروب و باکتری ها هستند.

    دقت کنید هیچ یک از مراحل تصفیه آب نباید چیزی به آب اضافه کنند، بلکه تمام مراحل تصفیه آب باید مانند یک صافی، مواد و ناخالصی های موجود را از آب جدا کنند. بنابراین همیشه از خود بپرسید: آیا این مرحله چیزی به آب اضافه می کند؟ در صورت مثبت بودن جواب، نسبت به بهداشتی بودن آن مرحله، شک کنید!

   

    قیمت دستگاه های تصفیه آب خانگی

    قیمت دستگاه های تصفیه آب به عوامل مختلفی بستگی دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    1 تعداد و نوع فیلترهای به کار رفته در دستگاه

    2 کیفیت تجهیزات و قطعات محصول

    3 طراحی و شکل ظاهری محصول

    با توجه به عوامل یاد شده این گونه می توان گفت که هم اکنون دستگاه تصفیه آب مناسب منزل را می توان از کمتر از پانصد هزار تومان تا حدود دو میلیون و 200 هزار تومان یافت که بسته به توان مالی و البته نیاز باید انتخاب شود. ارزان ترین دستگاه ها، سیستم های سه و چهار مرحله ای است که فاقد سیستم اسمز معکوس هستند و گران ترین دستگاه های آب تصفیه کن خانگی، سیستم های مجهز به فیلتر اسمز معکوس هستند.

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی